.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
لباس ترکمن برای حداد عادل

جمعی از بانوان ترکمن در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی حضور یافتند و ضمن دیدار با غلامعلی حداد عادل یک دست لباس سنتی مردانه ترکمن ها را به او هدیه دادند.
به شمال نيوز به نقل از مهر ، رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از بانوان ترکمن، لباس اهدایی آنها را پوشید و با میهمانان مجلس هفتم عکس یادگاری انداخت.

دکتر غلامعلی حداد عادل در جمع بانوان ترکمن که از شهرستان گنبد کابوس و در حالی که لباس محلی خود را بر تن داشتند  به خانه ملت آمده بودند ، گفت: از این که هموطنان عزیز ما اصالت خود را حفظ کرده اند بر خود می بالیم .

وی افزود: لباس محلی  مردم مناطق مختلف کشورمان سند اصالت ماست و حفظ فرهنگ و اصول و شان هر قوم و بینشی از این ملت قابل تقدیر است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان پوشش زنان ترکمن را پوشش مناسب و متنوع و حجاب کامل عنوان کرد و با بیان اینکه این لباس ترکیبی از ذوق و هنر ایرانی و ایران اسلامی و مورد تایید ماست ، خاطرنشان کرد: آداب و سنن ایرانیان باید به عنوان میراث جاویدان به یادگار بماند.

حداد عادل در واکنش به درخواست نماینده ترکمن ها در مجلس شورای اسلامی که خواستار فراهم شدن زمینه حضور پسران و دختران این قوم در دبیرستان های  شهرهای متبوع شان با پوشش محلی شده بود، قول مساعد داد که این موضوع را از طریق رایزنی با مسئولان مربوطه پیگیری کند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.071 seconds.